1b

6 cech dobrego salonu kosmetycznego

  1. Wykwalifikowany personel

Niestety dyplomy i certyfikaty nie stanowią gwarancji, że mamy do czynienia z profesjonalistką. Niektóre kosmetyczki wieszają na ścianie swoje wszystkie dyplomy, inne tylko te najważniejsze. Jednak bez względu na ilość ukończonych kursów, liczy się to, czy kosmetyczka stale poszerza swoją wiedzę i czy jest na czasie z aktualnymi trendami. Dobrze wyszkolona kosmetyczka wie jakie zabiegi będą najlepsze dla klientki, jak bezpiecznie je wykonać i co jest w danym momencie na czasie.

  1. Czystość i bezpieczeństwo najważniejsze

Czystość w gabinecie kosmetycznym to nie tylko kwestia estetyki, ale przede wszystkim zdrowia i bezpieczeństwa. Jeśli nie są zachowane odpowiednie środki ostrożności, może dojść do zakażenia gronkowcem złocistym, grzybicą czy WZW typu B i C. Na co więc zwrócić uwagę? Poza oczywistymi rzeczami takimi jak to, czy biurko, podłoga lub fartuszek kosmetyczki są czyste, warto przyjrzeć się na przykład czy kosmetyczka nakłada kosmetyki specjalną szpatułką. Metalowe narzędzia powinny być poddawane sterylizacji, a akcesoria – takie jak rękawiczki czy pilniki do paznokci – jednorazowe. Salon, który wykonuje manicure i pedicure powinien być wyposażony w autoklaw służący do dezynfekcji narzędzi.

  1. Przyjemny wystrój i miła atmosfera

Klientka przychodzi do salonu nie tylko po lepszy wygląd, ale też po dobre samopoczucie. Z tego też powodu tak ważne jest, jaki wystrój i atmosfera w nim panują. Jeśli nie będzie się tam czuła swobodnie i zrelaksowana, prawdopodobnie już więcej tam nie wróci. Słusznie może oczekiwać, że personel będzie życzliwy, uśmiechnięty i chętny do pomocy. Wnętrze gabinetu powinno być miłe dla oka i odpowiednio naświetlone. Znaczenie ma również zapach, jaki roztacza się we wnętrzu – czas może umilić zapalona świeca zapachowa roztaczająca przyjemny aromat.

  1. Dobra lokalizacja

Oczywiście niemałe znaczenie ma również lokalizacja gabinetu. Klientka nie powinna mieć trudności z jego znalezieniem. Z daleka powinien być widoczny szyld lub inne materiały reklamowe salonu. Dużym atutem jest też lokalizacja salonu w pobliżu przystanku autobusowego bądź stacji metra, a także dostępność parkingu dla osób, które zdecydują się na dojazd własnym samochodem.

  1. Najlepsze zabiegi w ofercie

Odwiedzając gabinet urody warto zwrócić uwagę na cennik i ofertę. Jeśli w jednym miejscu możemy równocześnie zadbać o ciało, twarz oraz dłonie i stopy, to jest to na pewno wygodne rozwiązanie. Kolejną ważną kwestią jest to, jakie kosmetyki używane są podczas zabiegów, a także czy gabinet stawia na tradycyjne techniki czy na nowoczesność.

  1. Dostępność terminów i łatwe umawianie wizyt

Wybrałaś już odpowiedni zabieg, chcesz się umówić na wizytę… i okazuje się, że nie ma dla ciebie miejsca w grafiku. Taka sytuacja czasem zmusza nas do tego, że decydujemy się na wizytę w innym salonie – zwłaszcza wtedy, gdy chcemy się umówić na wizytę przed ważnym spotkaniem albo uzupełnić rzęsy czy paznokcie. Dobry salon kosmetyczny ułatwia nam kontakt poprzez szybką możliwość umówienia wizyty, możliwość kontaktu mailowego lub telefonicznego czy też jasne podanie dokładnej lokalizacji salonu na stronie internetowej. Umówienie spotkania i znalezienie dokładnego adresu nie powinno sprawiać klientce żadnych trudności.